Skanēs vairāki Bendžamina Tigpena (ASV/Francija) skaņdarbi
Renāte Auziņa, 29.10.2008., 11:5831. oktobrī plkst. 20.00 salonā "Grīvas mēbeles" notiks elektroakustiskās mūzikas koncerts, kurā blakus latviešu skaņražu Andra Dzenīša (Woodpecker project) un Anitas Miezes (Sinfonietta Rīga stīgu kvartets) jaundarbiem, skanēs vairāki Bendžamina Tigpena (ASV/Francija) skaņdarbi.
Visi interesenti ir aicināti arī 30.oktobrī plkst. 11.00 uz J.Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas Studentu klubu, kur notiks seminārs ar Bendžaminu Tigpenu.
Programmā - skaņdarbu prezentācijas, analītiski skaidrojumi par tehnoloģijas pielietojumu, diskusijas.
Komponista mājaslapa: http://thigpen.free.fr/
Bendžamins Tigpens (Benjamin Thigpen) mūziku uztver kā mēdiju, kas runā par idejām, domām, aktivitāti, sajūtām, tēliem un konfliktem, kā galvenos parametrus savos darbos izvirzot telpas un laika attiecības un nereti dažādos kontekstos atsaucoties uz dzejas mākslu. Tigpens dzimis ASV, 31 gada vecumā pārcēlies uz Parīzi un pats sevi dēvē par pasaules klaidoni. Studējis litratūru, estētiku un mākslas vēsturi, kā arī kompozīciju un elektronisko mūziku. Mācījis elektronisko mūziku Parīzē - IRCAM centrā un Vašingtonas universitātē, un pašlaik – vairākās konservatorijās Itālijā un Beļģijā. Kā elektroniskās mūzikas skaņradis galvenokārt strādājis studijās Francijā un Beļģijā, tostarp GRM, CCMIX un IRCAM Parīzē, SCRIME Bordo un *Recherches et Musiques* Briselē.
Skaņdarba *balagan* (2001) ideja un kompozicionālais risinājums izriet no tā nosaukuma, kas senebreju valodā nozīmē *nekārtība*, atklāj *Bendžamins Tigpens*. Nekārtība un haoss tomēr nav tikai orgaznizētas kārtības neesamība un arī pretēji, tie ir savstarpēji cieši saistīti stāvokļi, kas viens otru neizslēdz. Opusa formas izveidē skaņradis atsaucas uz atmiņām par meitu, kas divu trīs gadu vecumā rotāļājusies ar *konstruktoriem*, to dažādās smalkās detaļas izmētājot pa visu istabu, rotaļājoties kombinējot dažādus elementus vienotā veselumā un pēcāk atkal uzbūvēto izjaucot pa sastāvdaļām. Skatoties no distances, rodas iespaids, ka šādā rotaļlietām piepildītā telpā un arī pašās rotaļās valda milzu * nekārtība*, taču ieskatoties tuvāk, iespējams saskatīt zināmas kopsakarības un pat organizētu sistēmu.
Bendžamina Tigpena *kompozīcijas *not even the rain (pat ne lietus)*tapšanu iedvesmojušas atmiņas par 12 vai 13 gadu vecumā lasītu stāstu par kādu vīru, kuru grasījās pakārt, ap viņa kalu aplika cilpu un.. viņš krita, taču nāvessoda brīdī virve no viņa svara negaidīti pārtrūka un notikušajā saskatot simbolisku zīmi, vīrietis nekavējoties tika apžēlots, kopā ar ģimeni devās mājup un nodzīvoja vēl vairākus saticības un laimes piepildītus gadus. Būdams vecs, viņš gulēja uz nāves gultas un viņu ieskāva mīloša ģimene un draugi.. un tad cilpa salauza viņa sprandu un viņš mira. Tigpenu sajūsminājis šis īsais stāsts, kurā tik koncentrētā veidā aptverti vairāki gadi, cilvēka dzīves traģēdija un laime, un tieši pēc šāda *izklāsta modeļa*arī veidots skaņdarbs *not even the rain* (2000 – 2002). Visi skaniskie notikumi šajā kompozīcijā attīstās no telpā izkliedētām divu veidu *runājošajiem objektiem* jeb *perkusīvām attakām* – to pirmais tips atklājas jau pašā opusa sākumā, otrais – ap skaņdarba otro trešdaļu. Kamēr sākotnējā modeļa enerģija un atblasošanās arvien krītas un samazinās, otra pieņemas spēkā.
Bendžamina Tigpena* opuss *brief candle (īsā svece)* aizsākts Kalifornijā, turpināts Bordo un pabeigts Parīzē 2005. gadā. Asociatīvi saistīts ar Marka Aurēlija darbu * Meditācijas*, tas apcer lietu gaitu un steigu, nemitīgās pārmaiņas un atjaunošanos, un veltīts – zvirbuļiem! Jo mums nemanot var paskriet garām arī ļoti būtiskas lietas, gluži kā katrs varētu nonākt pie atziņas, ka ir iemīlējies zvirbulī tikai tad, kad tas jau pazudis no redzesloka.. aizlidojis tālumā.
0.95652173913*. Tas sākas klusi un tikpat kā nemanāmi. Taču jau pirmās enerģiskās skaņas brīdina par pieaugošo spriedzi, nervozitāti un tuvojošamies katastrofu. Pieaugošie *draudi* mijas ar miera fāzēm, šausminošu un brīdinošu *mieru*. Kas sekos? - Galējā robeža? Pasaules gals? Pabeigtība? Klusums? Nāve? Brutalitāte un spējš apstādinājums. Neprognozējamība. Un morāle. Gaisma un spēks, un brīvība.
XRumer23Lor
Юнистим – спецтехника для эффективного выполнения строительных работ юнистим миасс unisteam comunisteam_com_jkpa
Оформите лизинг грузовых авто с минимальными процентами и улучшите транспортные возможности бизнеса купить грузовик в лизинг <a href=kommercheskij-transport-v-lizing-1.ru/gruzovye-avtomobili>kommercheskij-transport-v-lizing-1.ru/gruzovye-avtomobili</a> .lizing_kommercheskogo_transporta_xgMa