Cik pulkstens nositis

Artūrs Špaks, 21.12.2010., 20:19

21. gadsimtā laiks ir ieņēmis ļoti svarīgu lomu, nereti rodas sajūta, ka laiks ir stipri par maz.

Laika trūkumu izteikti izjūt arī studenti, īpaši tajā gada posmā, kad strauji tuvojas sesija. Esmu viens no tiem apzinīgajiem studentiem, kas dodas uz lielāko daļu no ieplānotajām lekcijām. Tieši šajā sakarā esmu saskāries ar to, ka daļa no pasniedzējiem pret savām lekcijām, reizē ar to arī pret studentiem, izturas diezgan vieglprātīgi. Vieglprātīgi tādā ziņā, ka nespēj laicīgi ierasties uz savām lekcijām.

Ejot uz lekcijām es sagaidu to, lai tās notiktu tām paredzētajā laikā, nevis ar 15-20 minūšu nokavēšanos. Manī pretīgumu izraisa tas, ka daži(pasniedzēji) nemaz nejūtas vainīgi- vēsā mierā dodas uz savu vietu un pat nedomā atvainoties par kavēšanos. Protams, es saprotu, ja tas notiek pirmo, otro reizi, bet ir tādi kadri, kas to dara sistemātiski. Ikviens ir pamanījis kāda ir attieksme pret tiem studentiem, kuri ierodas ar nokavēšanos- bez pasniedzēja piezīmes neiztikt, tad visiem ir jāklausās cik svarīgi ir ierasties laikā, lai netraucētu citiem.

Vēl trakāk ir ar tiem pasniedzējiem, kas nemaz neierodas uz savu nodarbību. Par laimi jāatzīst, ka es pats esmu to piedzīvojis tikai vienu reizi (augstskolā). Vidusskolā man nācās piedzīvot visādus brīnumus, vai Jūs esat sastapušies ar skolotāju/pasniedzēju, kas regulāri basto savas nodarbības? Es esmu un nenovēlu nevienam ar to saskarties. Varat jau teikt- būtu priecājies, ka nenotiek stunda/ nodarbība, bet es patiešām vēlējos iemācīties vācu valodu(vidusskolā), bet dēļ nožēlojamās skolotājas attieksmes tas nebija iespējams.

Ko Tavuprāt, vajadzētu darīt ar tiem pasniedzējiem, kuri sistemātiski kavē savas lekcijas, liekot studentiem gaidīt? Varbūt varētu izveidot tādu kā kauna dēli, kur tiktu piesprausts attiecīgā pasniedzēja fotoattēls, tā, lai visi studenti, fakultātes viesi redzētu kāda ir attiecīgā lektora attieksme pret saviem studentiem.

Jautājumi? Pārdomas? Bažas?

Risinājumi šai situācijai?!
 


6 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
krāns, 21.12.2010. 21:32:49 (ip:78.84.197.212)
Komentāra reitings: 0

Es domāju, ka pasniedzējiem savi studenti nav jāmīl un jāciena. Daudzi strādā šajā amatā vairākus gadu desmitus, katru semestri vairākas reizes dienā stāstīt vienu un to pašu paliek aizvien nogurdinošāk. Cilvēkam iestājas apnikums, vienaldzība pret savu priekšmetu. Protams, varbūt tā ir bijusi nepareiza izvēle jau pašā sākumā, bet man šķiet, ka sliktā attieksme ir tajā rutīnā, kas iestājas. Tāpat jāņem vērā, ka pasniedzējiem ir citi darbi (lai savilktu galus kopā jādara vairākas lietas, un tas liek kavēt), iespējams, ka pasniedzējs uzskata, ka arī kavējot lekcijas sākumu, viņš spēs iemācīt nepieciešamo. Kauna dēlis nebūs risinājums, tas varētu tikai pasliktināt visu. Var runāt par kādām finansiālām sankcijām.

Žēl, ka nemāki vācu valodu. Es savu nezināšanu noveļu tikai uz sevi. Bija nospļauties par mācībām, tagad, protams, nožēloju.

Laura Zaharova, 21.12.2010. 22:39:33 (ip:213.175.96.232)
Komentāra reitings: 0

Godīgi sakot, man apnikuši šāda veida ieraksti! Nu ir tak citas svarīgākas lietas dzīvē. Visu laiku izklausās, ka pasniedzēji anormāli slikti. ko tad darīt ar studentiem kas kavē??? redz, kad visas auditorijas priekšā viņus kaunina tad arī ir slikti. Ja tas traucē visam kursam, nevis tikai atsevišķiem indivīdiem, tad vajag vērsties pie pasniedzēja un noskaidrot kādēļ vienmēr kavē un pašiem aizrādīt. Ja nav drosmes to izdarīt, tad pats vainīgs un dzīvo ar savu sāpi tālāk!

Augusts Zilberts (augustszilberts@gmail.com), 22.12.2010. 08:56:21 (ip:213.175.99.63)
Komentāra reitings: 0

Ja pasniedzējs ir izvēlējies strādāt augstskolā/skolā, tad viņa apnikums un vienaldzība pret savu priekšmetu, darbu absolūti nav attaisnojums lekciju kavēšanai no viņa puses.
Un Laura, tavuprāt, šī nav pietiekoši svarīga lieta, lai to apspriestu? Ne visi cilvēki mācās budžetā, kas nozīmē to, ka tie cilvēki vistiešākajā veidā izjūt to, ka viņi maksā par katru lekciju. Šeit lekcija ir produkts, ko mēs pērkam, un kurš gan būs apmierināts, nopērkot veikalā pustukšu jogurta trauciņu? Šeit jau parādās arī cieņas jautājums pret studentu.

Protams, jebkuram reizēm gadās kādi neparedzēti apstākļi, kas liek nokavēt vai neizdarīt kādu lietu laikā, bet ja tas notiek sistemātiski, tad varbūt ir vērts padomāt, vai vēl ir vērts uzturēties šajā amatā.

Par kauna dēli... varbūt pirms gadiem 20 un vairāk, bet tagad tas dēlis stāvētu, un viss. Nu labi, pakaunināsim kādu pasniedzēju, bet tas nav risinājums, varbūt tikai uz pāris lekcijām.
Varētu būt tāds variants, ka, ja pasniedzējs nokavē lekciju, teiksim, 10 minūtes, tad tās tiek pieliktas pie starpbrīža, lai mēs neko nezaudētu. No otras puses, varbūt studentam pēc lekcijas uzreiz jāskrien uz C daļas kursu citā fakultātē. Šajā gadījumā starpbrīdis paiet ceļā. Jāraksta sūdzības vadībai. Jo vairāk tādu sūdzību, jo sliktāk pasniedzējam. Šāda darbība var rezultēties ar atlaišanu. Nu jā, bet tad jau būs jāatlaiž visi :D
Laikam vienkārši jāturpina naivi cerēt, ka kaut kas mainīsies pasniedzēju attieksmē nākotnē. Bet tu jau zini - cerība - muļķa mierinājums.

Laura Zaharova, 22.12.2010. 10:39:52 (ip:213.175.96.232)
Komentāra reitings: 0

Kāds te vispār sakars ar to vai mācās budžetā vai nē?? Šis temats ir tik daudz reizes runāts, ka neredzu kārtējai tā iztirzāšanai jēgu, jo, lai ko mēs te runātu, tas nemainīs situāciju! Kādēļ studentiem netraucē tas, ka paši studenti ierodas ar kavēšanu? un iztraucē gan pasniedzēju, gan studentus.

čalis, 22.12.2010. 21:50:35
Komentāra reitings: 0

krān- kā tev liekas, vai studentiem nav darāmi citi darbi? Vai tiešām tas var kalpot kā attaisnojums? Jā, protams, reizes 4, tas varētu derēt, bet ne jau nu uz katru lekciju!!

Laura- zinu, ka politologiem pirmajā kursā bija ļoti savdabīgi pasniedzēji- lekcijas sākumā durvis tika aizslēgtas, ja esi nokavējis, tad pats vainīgs. Manuprāt, diezgan labi pieradina pie disciplīnas.

August- es, piemēram, negribētu vēl sēdēt starpbrīdī. Ja es uz lekciju esmu ieradies laikus, tad kāpēc gan man vēl vajadzētu sēdēt pēc lekcijai atvēlētā laika?

Augusts Zilberts (augustszilberts@gmail.com), 22.12.2010. 23:21:26 (ip:78.84.182.108)
Komentāra reitings: 0

Laura - "Ne visi cilvēki mācās budžetā, kas nozīmē to, ka tie cilvēki vistiešākajā veidā izjūt to, ka viņi maksā par katru lekciju. Šeit lekcija ir produkts, ko mēs pērkam, un kurš gan būs apmierināts, nopērkot veikalā pustukšu jogurta trauciņu?"

Artūr - tā jau ir, kā tu saki. Students šādā situācijā ir pilnībā bez vainas. Bet, kā jau teicu, manuprāt, šo problēmu nevar pilnībā novērst. Visjēdzīgākais variants būtu, ja studenti tiešām šo problēmu izrunātu ar pasniedzēju. Gan jau viņš, domājošs, intelektuāls un galu galā - pieaudzis cilvēks, ņems vērā mūsu bažas un neapmierinātību, un labosies. Stāsts par komunikācijas ētiku - morālā situācija ;D Uztaisīsim analīzi ar 10 potenciālajiem problēmsituācijas risinājuma variantiem - gan jau nonāksim pie derīga rezultāta.

Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz ziņu sarakstu

Reklāma
Datuve.lv tehnoloģiju jaunumu portāls
Padalies priekā
где купить аттестат за 11 класс иркутск <a href=www.arus-diplom21.ru/>где купить аттестат за 11 класс иркутск</a> .

Kypit diplom lubogo instityta!_fvpn

купить аттестаты за 11 в уфе <a href=www.arus-diplom23.ru>купить аттестаты за 11 в уфе</a> .

Diplomi_zrSi

мостбет отзывы узбекистан <a href=mostbet4079.ru>mostbet4079.ru</a>

mostbet_znPt


ienāktreģistrēties