Preses relīze - kas tā ir, un pamācība, kā to veidot

Deniss Fedotovs (deni2s), 16.04.2006., 16:53

Ziniet teicienu: "Kas tad kaķim asti cels, ja ne pats?" Preses relīze ir tieši tāda astes celšana. Ja mēs vēlamies, lai mūs vai mūsu darbu vai arī nedarbu pamana, mums jāraksta preses relīze un jāsūta tā preses pārstāvjiem publicēšanai. Ja mēs vēlamies būt atpazīstami, tas jādara regulāri.

Paskaidrošu, kā vislabāk uzrakstīt preses relīzi jauniešu kultūras portālam HC.LV. Mājienu sapratāt? Izskaidroju vīriešu dzimumam - rakstiet mums preses relīzes, neturiet sveci zem pūra! (Sieviešu dzimums parasti mājienus saprot bez izskaidrojumiem.)

Par piemēru pieņemsim, ka mums ir grupa ar nosaukumu "PR sucks!" un mums tūlīt iznāks jauns albums. Lielisks iegansts, lai pareklamētu savu grupu un jauno albumu! Cerat, ka par mūsu albuma izdošanu kāda ieinteresētā mājaslapā kāds uzrakstīs ziņu? Gaidiet ar maisu! Naivums reizēm ir kaitīgs. Parasti visiem ir slinkums par sevi kādu ziņu uzrakstīt, kur nu vēl par kādu citu. Tā, ka būs vien pašiem jāraksta par sevi preses relīze.

Laikraksts "Cīņa" Labi, atveram Wordā jaunu dokumentu un uzrakstam šodienas datumu stūrī. Tas nav obligāti, taču tā parasti dara. Es pat nemāku paskaidrot kāpēc. Laikam tas ir kultūras mantojums no tiem laikiem, kad preses relīzes tika rakstītas uz papīra un tad nedēļām ilgi ceļoja papīra aploksnēs līdz mājaslapas "Cīņa" redakcijai. Tad pēc datuma varēja noteikt, vai preses relīze ir jau novecojusi pirms publicēšanas.

(Starp citu tajos laikos mājaslapas drukāja tikai uz papīra un sauca par avīzēm. Portāli un vortāli tika saukti par žurnāliem, blogi par dienasgrāmatām un draugiem.lv vispār vēl nepastāvēja, tāpēc cilvēkiem nebija nekādu iespēju kontaktēties savā starpā.)

Tagad rakstam virsrakstu. Piemēram:

Labākā grupa pasaulē PR SUCKS! izdod albumu PĒRC VAI MIRSTI!!!!!.

Virsrakstu vismaz gramatiski pareizi uzrakstījāt? Tomēr šis virsraksts nav labs. Pirmkārt, neskatoties uz to, ka PR SUCKS! mūsuprāt tiešām ir labākā grupa, šoreiz mēs sev asti pacēlām pārāk augstu. Par sevi nevajag rakstīt "mēs esam labākie" - tas atbaida. Ja kāds cits ir atzinis šo grupu par labākajiem, tad, protams, cita runa! Tikai tad neaizmirstam to tekstā tālāk norādīt, kas tieši mūs ir atzinis par labākajiem un kādā jomā. Piemēram, "žurnāls "Q" ir atzinis grupu "PR Sucks!" par labāko no visām pasaules grupām, kuras pagājušajā gadā 13.aprīlī spēlēja Jāņa Pētersona dzimšanas dienas ballītē, garāžā".

Sliktās lietas preses relīzē vēlams nepieminēt (piemēram to, ka uz Jāņa Pētersona dzimšanas dienu ieradās tikai bundzinieks, tāpēc Jāņa dzimšanas dienas nakts pasākumā tika atskaņots tikai bungu solo, par kuru nekulturālie kaimiņi, kuri neko nesaprot no mākslas un domā tikai par savu miegu, bļaustījās līdz pašam rītam).

Nākamais, kas man nepatīk virsrakstā, ir daudzās izsaukuma zīmes. Ja domājat, ka mūsu preses relīze ir svarīgāka par citām, tad maldāties. Citi domā tieši tāpat par savām preses relīzēm. Mūsu preses relīze var būt vienīgi interesantāka un labāk sagatavota, lai to būtu ērti un ātri publicēt bez labošanas. Tāpēc padzēšam visas tās daudzās izsaukuma zīmes nost. Punktu arī neliekam – virsraksta beigās punktu neliek.

Tālāk. Skatos, ka esam gan grupas vārdu gan albuma nosaukumu uzrakstījuši lieliem burtiem, lai tie izceltos mājaslapā starp citu relīžu/ziņu nosaukumiem. Tas ir slikts stils ar šādiem lētiem vizuāliem trikiem izcelt savu preses relīzi. Protams, ka daudzi redaktori noslinkos un neko nelabos, un publicēs ar visu ar lieliem burtiem. Taču nopietnās mājaslapās šādas preses relīzes tiks vai nu pārlabotas vai arī vienkārši tās netiks publicētas, jo redaktoram vieglāk ir nelabot un nepublicēt, nekā labot un publicēt. Tāds nu viņiem darbs, līdzīgi kā kurmim, kurš var rakt un var arī nerakt. Tā ka uzrakstam visus grupu un albumu nosaukumus pareizi un ieliekam pēdiņās.

Līdzīgi ieteikumi attiecas arī uz turpmāko preses relīzes tekstu.

Vēl daži ieteikumi virsrakstiem:
  • veidojam virsrakstus īsus un kodolīgus
  • virsrakstā izmantojam "atslēgvārdus" - tie ir preses relīzes svarīgākie vārdi, ar kuriem tā atšķirsies no citām. Mūsu gadījumā tie ir "PR sucks!" un albuma nosaukums.

Ja relīzes lasītājs aizmirst pakāpeniski preses relīzes tekstu, tad atslēgvārdi ir tie, kurus mēs gribam, lai tas atcerētos pēdējos.

Vēl atslēgvārdu definīcija varētu būt šāda: tie ir tie vārdi, kurus ierakstot meklētājā Google, mēs gribētu, lai parādītos mūsu preses relīze. Un tajā būtu tieši tā informācija, kura tika meklēta.

Būtu tāpēc būtiski pacensties virsrakstu veidot tā, lai atslēgvārdi būtu nominatīvā, jo meklējot pēc "jauns albums", diez vai sanāks atrast ziņu ar virsrakstu "grupa X izdod jaunu albumu Y". Tad jau labāk rakstīt "grupai X iznāks jauns albums Y".

Tātad pagaidām mums sanāk tā:
Labākajai grupai mūsu garāžā "PR Sucks!" iznāks jauns albums "Pērc vai mirsti"

Vēl viens ieteikums - tīri tehnisks, kurš atvieglo informācijas publicēšanu. Centieties nedalīt virsrakstu 2 rindās. Virsrakstam parasti visur ir atvēlēta viena rinda, tāpēc pat dalot to 2 rindās, tas tiks publicēts vienā rindā. (Izņēmums varētu būt pārāk garš virsraksts, kurš pārnesās jaunā rindā automātiski, taču centieties izvairīties no pārāk gariem virsrakstiem.)

Piesaistiet lasītāju uzmanību ar virsrakstu. Virsraksts ir tas, ko lasītājs ierauga pirmo un tam ir jābūt pietiekoši saistošam, lai lasītājam tas nebūtu pēdējais, ko viņš vēlas redzēt jūsu preses relīzē. Tajā pašā laikā virsraksts nedrīkst būt maldinošs, lai pret jūsu preses relīzi, un līdz ar to tajā reklamēto "produktu", nerastos nepatika.

Nebūs labs virsraksts ""PR sucks!" uzstāsies kaili savā koncerta prezentācijā", ja viņi to netaisās darīt, lai arī cik saistošs/šokējošs/atbaidošs liktos šāds solījums.

Nu ko, ceru, ka ar virsrakstu tikām galā. Es pārlasīju savus ieteikumus un izdomāju šādu virsrakstu mūsu piemēram:

"PR Sucks!" jaunā albuma "Pērc vai mirsti" prezentācijā sola pārsteigumu

Vienkārši un uzmanību saistoši. Gandrīz vai gribās visiem uzzināt, kas tas būs par pārsteigumu.

Labi, tagad jāraksta kopsavilkums. Kopsavilkums ir pirmā rindkopa aiz virsraksta, kuru parasti raksta trekniem burtiem. Ja mājaslapā nav vietas visam relīzes tekstam, tad parasti tiek ievietots tikai virsraksts, kopsavilkums un saite uz pilnu relīzi (parasti saucās "Lasīt vēl" vai kā tamlīdzīgi).

Īsāk sakot, kopsavilkums, tas ir tas, kur mēs varam mazliet vairāk izvērsties, lai piesaistītu lasītāja uzmanību mūsu tālākajam preses relīzes tekstam. Kopsavilkumā ierakstam īsu apkopotu informāciju, kuru mēs gribam lai zinātu katrs lasītājs, pat ja tas neizlasa tālāko tekstu.

Banāns Kopsavilkumā mēs varam arī "piesolīt banānu" tiem, kas izlasīs tālāko tekstu. Piemērs:

"PR Sucks!" prezentēs jauno albumu "Pērc vai mirsti" klubā X, astotdien, plkst. 25:00. Pasākumā piedalīsies arī megagrupa "Microband" un supergrupa "Hiperband". Katram apmeklētājam būs iespēja dzert visu vakaru uz grupas "PR Sucks!" rēķina.

Esam pavēstījuši visu svarīgāko informāciju, pie tam esam "piesolījuši banānu" – tikai šajā gadījumā, nevis banānu (mūsdienās uz banāniem neviens vairs neuzķeras), bet gan iespēju riktīgi pielieties uz cita rēķina – katra īstena panka sapnis.

Tagad visi īstenie panki (kas arī ir mūsu mērķauditorija), gribēs zināt, kas viņiem jādara, lai varētu riktīgi nodzerties uz citu rēķina un pilnīgi droši izlasīs visu turpmāko tekstu līdz pēdējam burtam, lai to uzzinātu.

Katru reizi, kad redzat kādu ziņu vai preses relīzi, padomājiet, kas tajā ir tas piesolītais banāns. Bieži vien, tas piesolītais tiek aizmirsts, vai tur beigās sanāk "ai, piedodiet, nesanāca". Pēdējais gadījums, kas man ienāk prātā ir "Leave no Trace by Nokia" pasākums, kurā tika piesolīti 2 ārzemju snowborda superstāri, taču neviens no tiem neieradās. Taču uz viņiem paskatīties bija diezgan daudzi sabraukuši, tā ka vēlamais efekts jau bija panākts – tauta bija atnākusi pēc banāna. Ja jau atnākuši, tad jau prom tak neies…

Tagad par turpmāko tekstu.

Atcerieties, ka preses relīzei ir jāieinteresē. Tas, manuprāt, preses relīzē ir pats galvenais. Zināt, kas ir interesants? Interesants ir kaut kas jauns par jau zināmo. Atcerieties to! Uzrakstīšu formulu:

Interesants = zināmais + kaut kas jauns

Ja lasītājs nezin tādu grupu kā "PR Sucks!", tad viņam šī preses relīze liksies neinteresanta. Ko darīt? Pievienojam kaut ko jau zināmu! Katrs sevi cienošs panks zina grupu "Sex Pistols". Nu, vismaz, kas ir alus jau nu noteikti zina! Sasaistīsim "PR Sucks" ar alu un "Sex Pistols", lai aptvertu pēc iespējas plašāku mērķauditoriju (pankus – alus mīlētājus un intelektuālos pankus - "Sex Pistols" pazinējus).

Vanaga stiprais alus Man izveidojās šāds ģeniāls teikums:

"PR Sucks!"pirms albuma prezentācijas apsolās izdzert tikpat daudz alus, cik to izdarīja "Sex Pistols" naktī, kad viņiem bija jāuzstājas "Saturday Night Live" šovā, uz kuru viņi netika, jeb konkrēti 5 divlitrīgās "Vanaga stiprā" alus pudeles katrs.

Redz, kā vienkārša ziņa par nevienam nezināmas grupas albuma prezentāciju paliek aizvien saistošāka un interesantāka, ja tiek "piesolīti banāni" un tā tiek saistīta ar kaut ko jau iepriekš zināmu.

Atcerieties – internets nav grāmata, kuru var palasīt mierīgi un kurā uz lapas malām nemirgo reklāmas baneri. Ja jūs rakstāt preses relīzi kādam portālam, tad vienmēr turpat atradīsies dažādi kārdinoši reklāmas baneri, uz kuriem lasītājam aizķersies acs vēl pirms viņš sāks lasīt jūsu garadarbu. Jo īsāk jūs to uzrakstīsiet, jo lielākas iespējas, ka tas tiks izlasīts pilnībā.

Es uzrakstīju izlasīts? Atvainojos! Cilvēki internetā nelasa! Cilvēki internetā skanē! Ko tas nozīmē? Tas nozīmē, ka viņi pārskata lapu un "izlasa" ātri tikai to, pie kā aizķeras acs – parasti tie ir virsraksti, bildes, kādi atsevišķi vārdi. Tāpēc nerakstiet garas rindkopas! Atstājiet lielākas atstarpes starp rindkopām, lai acij būtu kur atpūsties!

(atpūtinām labo aci, lasām šo tekstu ar kreiso)



(tagad atpūtinām kreiso aci, lasām ar labo)



(atpūtinām abas acis
un šo tekstu lasām ar degunu)




"Atšķaidiet" garu tekstu ar bildēm! Izmantojiet sarakstus!

  • Nerakstiet garas rindkopas!
  • Atstājiet lielākas atstarpes starp rindkopām, lai acij būtu kur atpūsties!
  • "Atšķaidiet" garu tekstu ar bildēm!
  • Izmantojiet sarakstus (kā šis)!
  • Dariet visu iespējamo, lai teksts nebūtu vienmuļš ne satura ziņā, ne izskata ziņā!

Daudzi mīl izmantot slīpos un treknos burtus preses relīzē – tas ir labi, jo tādu tekstu ir vieglāk "skanēt", ja katrā rindkopā ir uzsvērti būtiskākie atslēgvārdi vai teikumi. Taču jāatceras, ka publicējot informāciju no Word dokumenta mājaslapā visi šie izskaistinājumi var arī pazust un ne katram redaktoram būs laiks un pacietība, lai šos pašus izskaistinājumus panāktu arī mājaslapā. Tāpēc laikam labāk būtu ar tiem īpaši nepārspīlēt, it sevišķi, ja jūs neesat apsolījuši redaktoram kādu bonusu par relīzes ievietošanu.

Vienmēr labāka būs īsa, bet interesanta preses relīze, nevis gara un vienmuļa, uz kuru paskatoties skats uzreiz novēršas uz blakus esošo reklāmas baneri.

  • Pārlasām savu garadarbu un izdzēšam ārā visus liekos vārdus un teikumus, bez kuriem būtība nemainās.
  • Nomainam visus vārdus, kas pārāk bieži atkārtojas pret sinonīmiem.
  • Izlabojam stila kļūdas.
  • Ar Worda pareizrakstīšanas līdzekļiem izlabojam visas sintaktiskās kļūdas.
  • Izdzēšam visas dubultās atstarpes un atstarpes pirms komatiem un citām pieturzīmēm. Izdzēšam atstarpes aiz atverošās iekavas "(" un pirms aizverošās iekavas ")" .

Beigās pierakstam "Sagatavoja:" un savu vārdu, uzvārdu, (amatu,) un kontaktinformāciju. Ja preses relīze ir domāta interneta videi, tad nu būtu vēlams ierakstīt pie kontaktinformācijas savu e-pasta adresi un citus veidus, kā nepieciešamības gadījumā redaktors var sazināties caur internetu (Skype, MSN u.c.).

Par bildēm: Varam izskaistināt Word dokumentu ar bildēm, taču nosūtot preses relīzi pa e-pastu, visas bildes vajadzētu pievienot arī atsevišķi e-pastam, jo ir diezgan liels čakars tās mānīt ārā no Word dokumenta, lai tās varētu publicēt mājaslapā. Bildes gan pievienojam vismaz vienu (vēlams gan vairāk). Sliktākajā gadījumā taču vismaz kaut kādu logo saistībā ar savu preses relīzi vienmēr var atrast! Mūsu gadījumā pat "Vanaga" alus pudeles attēls noderēs.

Urrā! Atliek tikai nosūtīt preses relīzi pa e-pastu!

"PR Sucks" vokālists (pirmais no kreisās) fermā starp cūkām. E-pastā uzrakstam tur "Sveiki! Pievienoju preses relīzi par grupas "PR Sucks!" albuma iznākšanu un bildes! Būtu superīgi, ja nopublicēsiet Jūsu portālā! Jums ieeja pasākumā bez maksas! Ar cieņu, Pats Es". Ja bildēm nav pašsaprotami nosaukumi, tad turpat atšifrējam, kas katrā bildē ir attēlots, piemēram "IMG3435.JPG –  grupas "PR Sucks" vokālists (pirmais no kreisās) fermā starp cūkām.". Nosūtam e-pastu.

Urrā! Atliek tikai nosūtīt vēl vienu e-pastu ar atvainošanās tekstu, ka atkal aizmirsāt pievienot e-pastam pašas bildes un preses relīzi. Tā jau ir pierasta lieta, tāpēc varat īpaši neizplūst. "Atvainojos, protams, ka biju piemirsis pievienot failus e-pastam. Pats Es". Nosūtam!

Nu re, tagad atceramies, ka kamēr domājām atvainošanās tekstu, tikmēr atkal aizmirsām pievienot failus un, protams, ka nosūtījām e-pastu atkal bez pievienotajiem failiem. Trešo reizi sūtot varam droši e-pastā neko nerakstīt (tāpat jau viss ir skaidrs), tikai šoreiz pievienojam ātri failus un nosūtam.

Tagad atliek tikai tāds sīkums, kā izpildīt visu to, kas preses relīzē tika sasolīts (alus par velti un pārsteigums). Gan jau tiksiet ar to bez manas palīdzības galā, man taga jāskrien steidzīgi mājās, atcerējos, ka aizmirsu gludekli izslēgt!


Noderīgas saites:

37 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
deni2s, 28.04.2006. 16:46:28
Komentāra reitings: 0

Reku vēl kāds citāts no http://www.lsif.lv/lv/faili/vietejie_rokasgramata.pdf šai sakarā:

"Preses relīze jeb paziņojums presei ir vienkāršākais veids, kā nodrošināt publicitāti
savam projektam un informēt par savām aktivitātēm plašāku sabiedrību.

Preses relīze ir faktu kopsavilkums par tēmu vai notikumu, kuram jūs vēlaties pievērst
mediju uzmanību. Preses relīzei jāsatur ziņas vērta informācija.

Rakstot preses relīzi, jāievēro „piramīdas” princips: no svarīgākā jāvirzās uz mazāk
svarīgāko. Svarīgākā informācija (ziņa) jāraksta pirmajā rindkopā, būtiskāko izceļot.
Ziņas izklāstā jāvadās pēc „6k” principa, atbildot uz jautājumiem: kas, ko, kad, kur,
kāpēc un kā. Nākamajās rindkopās jāsniedz izvērstāka informācija, paskaidrojot ziņas
kontekstu, situācijas vēsturi, saistību ar citiem notikumiem, minot faktus, citējot
amatpersonu vai autoritāšu izteikumus u.tml. Preses relīzes nobeigumā jānorāda
vismaz vienas personas vārds un telefona numurs, kur var iegūt papildus informāciju.
Teikumiem un rindkopām jābūt īsiem, lai preses relīze būtu pārskatāma un viegli
lasāma.

Preses relīzi ieteicams rakstīt uz organizācijas veidlapas vai lapas, uz kuras norādīts
organizācijas nosaukums, adrese un kontaktinformācija. Lapas augšdaļā jābūt preses
relīzes izsūtīšanas datumam un virsrakstam „Paziņojums presei”."

artemijs, 07.06.2006. 15:30:11
Komentāra reitings: 1

Šitais noderēs! ;) Paldies par info!!

vilnis (vilnis@hhradio.lv), 11.07.2006. 23:45:25 (ip:85.115.126.203)
Komentāra reitings: 0

rēcīgi, bet labi paskaidrots

Irēna, 16.07.2006. 14:20:13 (ip:80.233.128.162)
Komentāra reitings: 0

Super!!!! Liels paldies, uzzināju tieši to, ko gribēju! Bet vēl ir jautājumi:
1) Kurā brīdī pirms konkrētā pasākuma vislabāk sūtīt relīzi, lai nav par agru?
2) Vai labāk sūtīt tikai ziņu aģentūrām, vai arī individuāli katram portālam?

deni2s, 17.07.2006. 22:17:25
Komentāra reitings: 1

Irēna:

1)Jāskatās pēc tā, cik saņēmējs ātri reaģē. HC.LV parasti 1-2 darba dienu laikā ievieto relīzes, tāpēc mums būtu jēga sūtīt kādas 1,5 nedēļas pirms pasākuma. Kā zināms, informācija piesaista uzmanību 1 nedēlu, pēc tam tai vairs uzmanību nepievērš (pavērojiet draugiem.lv - tur reklāmas baneri stāv ne ilgāk par 7 dienām). Pieļauju, ka citos portālos informācija tiek publicēta ilgākā laikā. Par agru nav jēgas sūtīt, jo jaunākas ziņas ātri vien aizvirzīs jūsu preses relīzi nebūtībā, par vēlu arī riskanti sūtīt - var nepaspēt ielikt. Jāmeklē zelta vidusceļš, pie tam katram portālam tas būs savādāks. Daudzi informāciju sūta 2 reizes - pirmo reizi uzreiz un otro pēc dažām dienām. Vai arī pat veido lielākiem notikumiem 2 pilnīgi atšķirīgas relīzes - ar vienu sagatavo, ka kaut kāds pasākums būs un apraksta vispārīgi un ar nākamo, tuvāk notikumam apraksta sīkāk notikuma gaitu.

2) Laikam vislabāk ir aizsūtīt gan ziņu aģentūrām, gan individuāli katram portālam. Ne vienmēr portālu redaktoriem ir laiks skatīties ziņu aģentūrās preses relīzes, bieži vien pilnīgi pietiek ar jau sasūtīto (prioritāte ir tai informācijai, kas tiek sūtīta individuāli portālam, jo tā tiek veidota turpmākā sadarbība). Un kopš Leta pārgāja uz jauno mājaslapu, tajā ir iespējams atrast vairs tikai pēdējās 5 relīzes (agrāk bija 100).

Es pat ieteiktu individualizēt preses relīzes katram portālam atsevišķi, ja to atļauj laiks un resursi. Katram portālam tomēr ir savādāka mērķauditorija un protams, ka portāla redaktori daudz labprātāk ievietos preses relīzi, kur ir īpaši izcelts attiecīgais portāls. Un ja jūs rakstat preses relīzi par koncertu, tad ielūgums uz koncertu portāla veidotājiem ļoti pozitīvi ietekmē relīzes publicēšanas rezultātu. (Un daudzos gadījumos šis ielūgums pat netiek izmantots, jo ne vienmēr sanāk laiks un bieži vien ir jau ielūgums uz kādu citu šajā laikā notiekošu pasākumu.) Varbūt pat labāk būtu piedāvāt portāla veidotājiem sarīkot kopīgi konkursu lietotājiem, kur šie ielūgumi tiktu izspēlēti portāla lietotāju vidū, tādējādi ceļot portāla un jūsu reklamētā pasākuma atpazīstamību. Pieļauju, ka portālu veidotājiem ir daudz un dažādi veidi, kā pareklamēt jūsu pasākumu lietotājiem - vajag tikai pajautāt veidotājiem par šīm iespējām un vēlēšanos sadarboties. (Piemēram, HC.LV īpašumā ir vairāk kā 1000 hc.lv lietotāju e-pastu adreses, uz kurām lietotāji ir atļāvuši sūtīt informāciju, kas viņus mūsuprāt varētu interesēt, un ir arī daudzi citi veidi iespējami, kā piesaistīt uzmanību, neieguldot daudz līdzekļus.)

Tas, protams, ir tikai mans individuālais viedoklis, balstoties uz personīgo pieredzi, tāpēc nepretendēju uz absolūtās patiesības klāstītāja amatu :D Ceru, ka ar kaut ko palīdzēju.

ferma, 21.10.2006. 16:56:46 (ip:87.110.161.71)
Komentāra reitings: 1.442

neakadi vaardi suudu nepataisiis par zeltu.

deni2s, 01.12.2006. 21:15:37
Komentāra reitings: 0

Vēl iedomājos, ka preses relīzēs nevajag norādīt relatīvos laikus kā "rīt", "parīt", "pēc 2 dienām". Ja cilvēks rīt izlasīs relīzi, kur rakstīts "rīt", viņš domās, ka tas ir parīt.

Andris (iesācējs) (gorbiss@inbox.lv), 16.12.2006. 15:53:45 (ip:62.85.37.235)
Komentāra reitings: 0

Milzu paldies tam, kas tik kreatīvā un atraktīvā veidā "izstāstīja" kā rakstīt preses relīzi- lieti noderēja, bet nu man seko tāds varbūt glups jautajums:

Kā var tikt pie ziņu agjentūru e-pastiem, kur sūtīt info ?? Un VĒL: Teiskim es izlasīju kādi man derīgu žurnalu vaia avīzes sleju, kurā man noderētu mūsu firmas paziņojums.. Tad kā lai es uzzinu redakcijas e-pastu vai žurnalista "kontaktus" ????

ES paredzu, ka katram ir savas metodes, bet nu- kaut kādas idejas pametiet, lūdzu, jo daru visu, lai izaugtu ne tikai par paraugpilsoni, bet par labu PR un reklāmas speciālistu..

Sandra (sandreaa@inbox.lv), 09.01.2007. 19:40:57 (ip:87.110.6.172)
Komentāra reitings: 0

Paldies! Looti izsmelosi un interesanti! Man veel viens jautaajums - kas ir liids? (to man pateica mutiski pa telefonu) Drosi vien no anglu valodas. Tas ir tas pats kopsavilkums relizes sakumaa ar 6K?

deni2s, 09.01.2007. 20:10:59
Komentāra reitings: 1

Pieļauju, ka līds varētu būt (no angļu val. "lead") ievads, galva, droši vien tas pats kopsavilkums ar 6K vien ir.

Ziņu aģentūru e-pasti viegli atrodami internetā. Žurnālistu un redakciju e-pasti ir noteikti pieejami tiem, kas publicē preses relīzes (tām pašām redakcijām), jo bieži vien sūtot e-pastu ar preses relīzi, e-pasts tiek sūtīts vairākiem adresātiem uzreiz (kļūdaini izmantojot šiem nolūkiem To: vai CC: lauciņu BCC: vietā) un tad bieži vien ir redzams, kam un uz kurām adresēm šis e-pasts ticis sūtīts vēl. Es varētu padalīties, taču uzskatu, ka tas nebūtu pārāk ētiski bez citu piekrišanas publicēt viņu kontaktus. Aizsūtiet savu relīzi uz LETA, no turienes daudzi mediji makšķerē ārā ziņas. Un vispār katrā avīzē un žurnālā taču ir "pasīte" ar kontaktiem, kur var pazvanīt un noskaidrot visu nepieciešamo personīgi.

muuma (kurminators@inbox.lv), 28.01.2007. 22:11:30 (ip:213.175.114.58)
Komentāra reitings: 1

nereāli labs!!! tieši tagad vajadzēja piejēgt, kas tā relīze ir! un ar piemēru - pats labākais veids kā izksaidrot!!!:D lielumlielais paldies!

0nkulis (mixat@inbox.lv), 07.02.2007. 13:40:06 (ip:82.193.64.103)
Komentāra reitings: 1

ir labs, kvalitatīvs teksts, pasniegts atraktīvā veidā, tikai vajadzēja pieminēt 6k, kas bija komentāros.

illegal, 07.02.2007. 14:04:28 (ip:80.232.217.168)
Komentāra reitings: 2.524

ļoti labs!

Agruce, 28.02.2007. 15:47:37 (ip:195.114.53.200)
Komentāra reitings: 2.524

Superiigi- paldies :)
paldies arii googlei, bet daudz liellaks paldies DENI2S

IRēna2, 27.06.2007. 17:36:58 (ip:81.198.169.1)
Komentāra reitings: 1.524

Paldies, super!

rxx, 07.08.2007. 13:24:51
Komentāra reitings: -1.524

Vēl, es kā redaktors varu ieteikt vēl vienu lietu, ja sūtat bildes portālam, tad samaziniet tas uz vismaz 600 pikseļiem platumā.

ģirts pauls (asasas), 29.01.2008. 21:10:27 (ip:80.233.231.26)
Komentāra reitings: -1.47

amatieris - autoram..

japī, 28.03.2008. 00:00:19 (ip:159.148.76.227)
Komentāra reitings: 1.47

Labs labs ! Paldies !

pikucis, 30.03.2008. 17:24:50 (ip:81.198.250.187)
Komentāra reitings: 2.912

ģirts pauls.
cilvēks pacenšas, a tu tik kko iesper. kāds vispār sakars kko rakstīt, ja nevari uzrakstīt sakarīgu, pamatotu uzbraucienu?!
sviestiņš!

rakstniece (relize@rakstniece.lv), 17.04.2008. 21:10:35 (ip:78.84.225.127)
Komentāra reitings: 1.465

ļoti vienkarshi un saprotami!tas i talants!

Mareks (mareks123@inbox.lv), 21.05.2008. 11:31:09 (ip:80.81.32.70)
Komentāra reitings: 1.465

Jāā, raksts ir interesants..
Tikai man ir viens jautājums: Vai preses relīze un paziņojums presei ir viens un tas pats???!

deni2s, 12.08.2008. 01:47:49
Komentāra reitings: 0

Tas pats vien ir.

dace124 (dace_zaldate@yahoo.com), 15.10.2008. 21:23:26 (ip:87.110.242.196)
Komentāra reitings: 1.411

Es esmu pabeigusi PR bakalaurus, zinu kas ir relīze utt. un tik un tā lasīju ar lielu interesi. Super uzrakstīts! Tā, ka negribas pašķirt tālāk, pirms nav izlasīts viss. Būs jāaizsūta maniem bijušajiem pasniedzējiem..

Sabīne, 30.10.2008. 23:23:28 (ip:89.248.86.156)
Komentāra reitings: 1.411

Super!Tiešām malači! Noderēja -paldie;)

Minka, 06.03.2009. 17:03:49 (ip:217.199.124.181)
Komentāra reitings: 1.411

Super! Liels, liels paldies!

chusis, 17.05.2009. 22:35:27 (ip:89.201.100.95)
Komentāra reitings: 0

PALDIES!
Skaidri un gaiši pastāstīts, kas tā relīze ir, un ko ziemā ēd :))

Rozux, 19.07.2009. 14:14:48 (ip:83.178.142.40)
Komentāra reitings: 0

Paldies! :))
Reti izdodas uziet šitādus atraktīvus un saistošus materiālus... Bet tieši tādi ir šausmonīgi vajadzīgi!!!

Man tik interesēja- ar ko atšķiras ziņu un preses relīzes?! (nupat vienai augstskolai ieraudzīju uzdevumu: sastādīt ziņu un preses relīzi)

deni2s, 17.10.2009. 04:23:53
Komentāra reitings: 0

Droši vien tika domāta nevis ziņu relīze un preses relīze, bet gan atsevišķi ziņa un atsevišķi preses relīze.

Ar ko atšķiras ziņa no preses relīzes... Hm, ja godīgi, tad definīciju nezinu. Varētu būt, ka preses relīze ir labi noformēta ziņa, kas ir sagatavota publicēšanai. ;) Dotajā piemērā ziņa varētu būt pat tikai šis teikums: "Grupai "PR Sucks" iznāks jauns albums".

deni2s, 17.10.2009. 04:29:37
Komentāra reitings: 0

Vēl pāris linki par preses relīzēm akadēmiskiem mērķiem:
http://www.apollo.lv/portal/news/articles/91032
http://blogi.nozare.lv/rinkis/2007/12/06/pateikt-labi-%E2%80%93-jeb-%E2%80%9Erelize%E2%80%9D-kuru-publices/

Laura2112, 18.10.2009. 23:21:14 (ip:81.198.50.94)
Komentāra reitings: 0

Paldies - tiešām lieliski uzrakstīts- viegli uztverami un saprotami paskaidrots! Gudri cilvēki parasti raksta vienkāršiem vārdiem, nevis sarežģītiem terminu savienojumiem:)

Piliens (propolase20@inbox.lv), 03.03.2010. 09:02:54 (ip:87.110.172.152)
Komentāra reitings: 0

Es gar zemi un priecīga jau no paša rīta! :D :D :D
Nav vārdam vietas, tieshām forshi izskaidrots-TNX!100 punkt ka aizgāja līdz smadzenes ceturtās pakāpes šūnai! :P :)

uga (murkss@gmail.com), 21.05.2010. 01:08:26 (ip:95.68.23.125)
Komentāra reitings: 0

Šim autoram es varu droši solīt kasti alus....ar prieku paskatītos acīs :(
Liels paldies.....sākšu apgūt presi :D

Perez (sales@quickweb.lv), 14.07.2010. 20:33:24 (ip:95.68.110.76)
Komentāra reitings: 0

Paldies. Superīgs raksts ;)

emmy, 05.01.2011. 13:42:24 (ip:85.9.250.205)
Komentāra reitings: 0

ģeniāli!
autors malacis! :)

Edža (staarkjis13@inbox.lv), 03.02.2011. 14:16:00 (ip:80.232.248.230)
Komentāra reitings: 0

Liels Paldies. Fantastisks raksts :)

hey_you_again, 24.07.2011. 22:51:57 (ip:78.84.0.179)
Komentāra reitings: 0

paaaaaldies liels autoram! (:

Ievuce, 14.10.2012. 19:24:45 (ip:86.5.214.214)
Komentāra reitings: 0

Super, asprātīgi un noderīgi! Paldies :)

Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz rakstu sarakstu

Reklāma
Padalies priekā
www.hug.lv :)

www.hug.lv

ā

a

lol jā, viss šis ir dēļ naudas kh.

JānisA



ienāktreģistrēties