Iznācis jaunais žurnāla "Foto Kvartāls" numurs

Katrīna Teivāne, 01.06.2009., 10:43

Freida krēsla portrets, romantiskākās Latvijas ainavas, foto no 2039. gada

Iznācis jaunais žurnāla "Foto Kvartāls" numursŠajā numurā "Foto Kvartāls" piedāvā retu iespēju apskatīt ievērojamās latviešu fotomākslinieces Ilgas Sūnas melnbaltās fotogrāfijas. Tās aptver divas gluži pretējas tēmas – allaž modē esošo Latvijas lauku ainavu, un pārejošo un gaisīgo modes pasauli. Turpinot Latvijas fotogrāfijas vēstures apskatu, fotovēsturnieks Pēteris Korsaks vēsta par izcilu un leģendāru personību Latvijas kultūrvēsturē, vienīgo fotodarbnīcas īpašnieci un fotogrāfi Rīgā pēc Pirmā pasaules kara – Lūciju Alutis-Kreicbergs. Fotogrāfe un žurnāliste Daiga Kalniņa piedāvā apbrīnojamu stāstu par savu tēvu, fotogrāfu Valdi Lazdiņu un viņa Sibīrijas izsūtījuma laikā tapušajiem unikālajiem uzņēmumiem, kuriem piemītošo poētismu un izcilo atmosfēras tvērumu speciālisti salīdzinājuši ar Anrī Kartjē-Bresona rokrakstu.


"Foto Kvartāls" iepazīstina ar divām jaunām, konceptuāli domājošām latviešu fotogrāfēm. Jeļena Glazova fotogrāfiju sērijā "Sievietes identitāte" regulāri portretē kādu jaunu sievieti, uzdodot sev jautājumu – vai notikumi un pārdzīvojumi viņas dzīvē atspoguļojas arī fotoportretos. Toties Santa Savisko pievēršas lietu pasaulei – pēc fotogrāfijas studijām Lielbritānijā māksliniece "portretējusi" slavenu cilvēku krēslus, aicinot aizdomāties par priekšmetu saikni ar to īpašniekiem. Vai Freida krēsls ir "freidisks" un Raiņa krēsls – "rainisks"? Savukārt jaunā gleznotāja Kristīne Luīze Avotiņa ar rokām kolorēto fotogrāfiju ciklā "Četri mirkļi" uzbūrusi maģisku vīziju, kuru pamatā – inscenēta melnbaltā fotogrāfija.


Cīrihes Mākslas izstāžu zāles direktore Beatrikse Rufa intervijā skaidro mākslas institūciju nozīmi un to uzdevumus mākslas tirgus un mākslinieku jaunrades kontekstā. Egija Inzule iepazīstina ar jauno vācu fotomākslinieci, Volfganga Tilmansa un Kozimas fon Boninas skolnieci Aneti Kelmu un viņas radikālās metodes. Kelmas personālizstāde ir apskatāma Berlīnē, KW Laikmetīgās mākslas institūtā līdz 2009. gada 19. jūlijam. Berlīnes fotogrāfs Ingars Krauss melnbaltajā fotogrāfiju sērijā "Gājputni" portretējis viesstrādniekus no Austrumeiropas, kuri iebraukuši Vācijā uz ražas novākšanas darbiem. Savukārt fotogrāfs Jānis Pipars aicina ieskatīties slavena lietuviešu reklāmas un modes fotogrāfa Toma Kauņecka versijā par pasauli 2039. gadā.
 


0 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz ziņu sarakstu

Reklāma
Prāta darbnīca - ļauj prātam darboties!
Padalies priekā
Здравейте, исках да знам цената ви.

RobertSax

হাই, আমি আপনার মূল্য জানতে চেয়েছিলাম.

RobertSax

Aloha, makemake wau eʻike i kāu kumukūʻai.

Robertunsab


ienāktreģistrēties