Zinātniskais vakars par tūrisma aktualitātēm

Dārta Rundele, 05.10.2015., 16:00

2015. gada 7. oktobrī, plkst. 18.00, Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātes 414. auditorijā (Aspazijas bulv. 5, Rīgā) notiks zinātniskais vakars par tūrisma aktualitātēm ar prof. Dr. Vilhelma Šteingrūbes (Wilhelm Steingrube) vieslekciju "Diasporas tūrisms - zinātnieku neprātīga ideja vai jauns tirgus segments tūrisma industrijā?" un Dr. Aijas van der Steinas prezentāciju "Krievijas krīzes ietekme uz ienākošo tūrismu Latvijā".

Termins "diaspora" ietver sevī visu grupu cilvēkus, kas izklīduši pa pasauli, taču viņu īstās etniskās, kultūras, reliģiozās un nacionālās identitātes, un dažkārt arī rasu saites vieno viņus kā kopienu. Mūsdienās, kad migrācija uzņem apgriezienus, šī parādība kļūst aizvien būtiskāka daudzās valstīs, jo starptautisko tūrisma plūsmu aizvien vairāk ietekmē šī attīstība, kas tūrisma industrijā izraisa daudzas saistītas ietekmes, kuras skars tūrisma industriju arī ekonomikas jomā. Par to tad arī vairāk prof. Dr. Šteingrūbes vieslekcijā "Diasporas tūrisms - zinātnieku neprātīga ideja vai jauns tirgus segments tūrisma industrijā?".

Prof. Dr. Šteingrūbe ir Ekonomikas un sociālās ģeogrāfijas katedras vadītājs Greifsvaldes Ernsta-Morica-Arnta universitātē kopš 1998. gada. No 2011. līdz 2013. gadam bijis projekta 12.10. – Ilgtspējīga tūrisma stratēģijas - ES Baltijas jūras reģiona stratēģijas ietvaros vadošais partneris. Kopš 2001. gada profesors ir Baltijas jūras valstu padomes Ilgtspējīgas attīstības ekspertu grupas - "BALTIC21" loceklis. Profesora galvenās pētniecības jomas ir atpūtas un tūrisma ģeogrāfija, ilgtspējīga attīstība lauku reģionos un empīriskās sociālo pētījumu metodes.

Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātes vadošā pētniece un Ekonomikas un vadības zinātniskā institūta direktore Dr. Aija van der Steina prezentācijā "Krievijas krīzes ietekme uz ienākošo tūrismu Latvijā" atklāts, kādas izmaiņas Krievijas tūrisma tirgū ir novērojamas un kādus pasākumus tūrisma vietas un tūrisma sektora uzņēmumi īsteno, lai mazinātu krīzes ietekmi, jo kā zināms, Krievijas tūrisma tirgus pēdējos gados ir kļuvis par vienu no galvenajiem tirgiem, sasniedzot 25% tirgus daļu. Nacionālā, reģionālā un lokālā tūrisma vietu līmenī Krievijas tūristi tika definēti kā augsti prioritārs mērķa tirgus, kurā tika veikta virkne mārketinga aktivitāšu, lai šo tirgu piesaistītu vēl efektīvāk un palielinātu ieņēmumus. Kopš 2014. gada šī tirgus attīstība piedzīvo izmaiņas, ko rosinājuši gan ekonomiskie, gan ģeopolitiskie procesi Krievijā. Rūkošais Krievijas tūristu skaits, kas izceļo uz ārzemēm, ir ietekmējis ne tikai Krievijas tūristu skaitu un ieņēmumus Latvijā, bet arī Krievijas tūristu patērētājuzvedību un attiecīgi tūrisma vietu un uzņēmumu aktivitātes šajā tirgū.

Dr. Aijas van der Steinas galvenie pētījumu virzieni ir tūrisma vietas un uzņēmumu mārketings un pārvaldība, mārketings un tā efektivitāte tūrisma un viesmīlības nozarē, patērētāju uzvedības un apmierinātības pētījumi, tūrisma ilgtspējas aspekti, vietējo iedzīvotāju attieksmes pētījumi tūrisma vietā un diasporas tūrisms.

Zinātniskais vakars notiks angļu valodā. Dalība bezmaksas.

Zinātnisko vakaru organizē Baltijas-Vācijas Augstskolu birojs.

Plašāka informācija: www.hochschulkontor.lv.


0 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz rakstu sarakstu

Reklāma
Datuve.lv tehnoloģiju jaunumu portāls
Padalies priekā

Tommyzem

ElmerWes

ElmerPlons



ienāktreģistrēties