Uz Viļņu uz vienu dienu

deni2s / bildes - Jānis Altmanis, 02.07.2008., 11:08

Vakarā ap 22:00 pazvana mans draugs Jānis (ar segvārdu artemijs) un piedāvā nākamajā dienā aizlaist uz Viļņu.

No rīta aizlaižu līdz Birzgalei pēc Jāņa, kur mēs iepildāmies, ieslēdzam GPS iekārtu, kuru veiksmīgi esmu aizņēmies testēšanai no brāļa, un dodamies ceļā. Pusstundu pakratamies pa gruntsceļiem un GPS norāda, ka jāgriežas uz Lietuvas pusi. Kautkur Saulkalnē pārbraucam pāri robežai, kur no muitas, tualetes, valūtas maiņas punkta ne vēsts. Tā kā cerējām samainīt latus uz litiem uz robežas, tad vēlāk tas mums sagādāja problēmas, jo ne visur varēja norēķināties ar kartēm. Pabraucām kādu gabaliņu pa Lietuvas klajumiem un uztaisījām zaļo pieturu.

tnimg5945

tnimg5947_01

Laižam tik tālāk. GPS iekārta reizēm liek braukt tik dīvaini, ka šķiet, ka braucam pa apli, piemēram, reizēm jānogriežās no lielceļa, tad 100m jānobrauc pa gruntsceļu, pa kuru izskatās, ka brauc tikai vietējie iedzīvotāji, un pēc brīža atkal jāizbrauc uz lielceļa (bet laikam jau cita). Bet kopumā esam apmierināti - virziens tiek ieturēts pareizi, ceļš arī diezgan brīvs, var mierīgi braukt un klausīties mūziku. Braucam, kamēr ceļa malā neieraugam iznīcinātājus, tos gan gribās apskatīt.

tnimg5948

tnimg5949

tnimg5950_01

tnimg5951

tnimg5952

Ātrums jau iznīcinātājiem iespaidīgs - 2,500 km/h.

tnimg5953

Pāris helikopteri arī tur bija.

tnimg5954

tnimg5955

Uztaisījām nelielu fotosesiju pie mašīnas, lai ir ko parādīt, lai gan izskatās, ka saule ne no īstās puses spīd, tāpēc nekas īpaši spīdošs nav izdevies.

tnimg5959

Un drīz vien laidām tālāk. Lietuvā ir autobāņi, pa kuriem var braukt ar 130km/h, ko mēs arī labprāt arī izmantojām, lai ātrāk nokļūtu Viļņā. Patīkami ir ātri braukt un klausīties mūziku :) Piestājām vēl Statoilā padzert rīta kafiju un kaut ko iekost un atkal laidām tālāk :)

tnimg5963

Vienā brīdī atradām sponsoru (kādu mersi), pateicoties kuram iemēģinājām mašīnas ātrumu uz kādu brīdi. Tīri ciešami :) Žēl, ka Latvijā nav neviena autobāņa. Tālāk gan braucām visur godīgi - 130km/h (+10) pa autobāni.

tnimg5964

Iebraucām Viļņā ap 13:00. Jāsaka godīgi, Viļņā braucēji ir ļoti agresīvi - lien visur priekšā, nekādas lielās braukšanas kultūras. Apstājās stāvvietās tā, ka pusmašīna atrodas uz ielas, uz kuras jau tā ir korķi. Ceru, ka Rīgā tā nebūs. Redzēju ļoti daudz apskādētas mašīnas (sabuktētas, noskrāpētas). Diezgan nepatīkama sajūta, patiesībā.

tnimg5965

Braucām cauri Viļņai, cerībā atrast centru, taču izskatās, ka Viļņas centrs nemaz nav tik vienkārši atrodams. Kad bijām jau izbraukuši gandrīz cauri visai Viļņai, ieslēdzām GPS iekārtu, ievadījām Viļņas TV torņa adresi un griezāmies atpakaļ, vadoties pēc GPS navigācijas. Ļoti ērta lieta, nekāda karte nespētu aizstāt GPS. Noteikti turpmāk ņemšu līdzi visur, kur braukšu uz nepazīstamām vietām.

tnimg5969

Pēc minūtēm 15 piebraucam pie TV torņa, noparkojamies un dodamies meklēt ieeju. Nez kāpēc mēs gājām 30 minūtes apkārt TV tornim, lai nonāktu pie ieejas, kura atradās 20 m uz otru pusi :) Bet, kam negadās :D Skats no TV torņa jau neslikts. Izskatās, ka Viļņa atrodas milzīgā ieplakā un pārsvarā tajā ir blokmājas. Izmaksāja ap 20 litiem katram, kas ir ap 4 Ls.

tnimg5976

tnimg5977

tnimg5978

Dodamies tālāk. Nākamais mērķis - Gedimius tornis. Ja godīgi, zinu, ka tas ir kaut kas vēsturisks un foršs, bet aprakstu, kas tas īsti ir, tā arī līdz šim neesmu izlasījis. Ar GPS palīdzību atrodam arī to, un izskatās, ka esam nokļuvuši arī pilsētas centrā, cik nu to var nosaukt par centru, jo galīgi neatbilst, mūsu rīdzinieku, iespaidam par centru. Arī Tallinas centram ne pavisam nav līdzīgs.

tnimg5983

tnimg5982

tnimg5986

Protams, ka kārtējo reizi, lai atrastu, kā tikt Gedimius tornī, apejam visam kalnam riņķī no otras puses, lai pie kasēm noskaidrotu, ka 2 litus par pacēlāju (apmēram 40 santīmi), viņi nevar noskaitīt no kartes, tāpēc nākas doties bankomātu meklējumos, un tikai tad tiekam pie pacēlāja. Kamēr gaidam pacēlāju, pavērojam, kādas naudiņas ir samestas bedrē zem pacēlāja. Laikam jau tie 5 lati bija vērtīgākais, ko spējām saskatīt.

tnimg5987

tnimg5988

Jānis piemet vēl latviešu naudiņas,  uzbraucam augšā un dodamies tornī iekšā, kur no mums tiek vēlreiz noplēsta naudiņa (studentiem gan lētāk ar apliecību), lai tiktu tornī iekšā. Tur var visu ko apskatīties, bet tās eskpozīcijas man vismaz šķiet pārāk garlaicīgas - tādas katrā pilsētā ir redzamas, tāpēc ātri vien meklējam ceļu uz torņa augšu, lai ievērtētu skatu uz Viļņu no turienes.

tnimg5990

tnimg5991

tnimg5992

Šie ir kaut kādi slavenie 3 krusti. Nolēmām pie tiem nedoties, jo ļoti labi tos varēja redzēt arī no Gedimius torņa un diez vai tuvumā redzētu ko vairāk.

tnimg5993

tnimg5994

tnimg5995_01

tnimg5999

Pēc tam vēl mazliet pavizinamies pa pilsētu, meklējot kādu lielveikalu, sapērkamies suvenīrus, uzēdam, pajautājam ceļu uz Rīgu (jo diemžēl manam telefonam, kas bija pieslēgts pie GPS nosēdās baterija) un dodamies mājup. Mājupceļā izskatās, ka vietām ir ļoti gāzis, jo gadās braukt pa milzīgām peļķēm. Uz robežas mūs vēl aptur imigrācijas dienests uz dokumentu pārbaudi (lai gan izskatījās, ka viņus vairāk interesēja paskatīties uz mašīnu tuvumā), bet viss ir kārtībā. Atpakaļceļā braucām pa citu ceļu, caur Bausku uz Birzgali, tāpēc sanāca līdz Birzgalei kādu stundu kratīties pa grantsceļu, kas bija diezgan nogurdinoši. Ap pusdeviņiem vakarā esam jau Birzgalē. Mašīna nosēta ar beigtiem kukaiņiem, kuriem pa virsu vēl ir tāda putekļu kārta, ka tā kārtīgi tā tika nomazgāta vēl tikai pēc 3 mazgāšanas reizēm. Kopā nobraukti 600 km, iztērēti 60 l benzīna (paldies artemijam par benzīnu!). Varbūt būtu pat mazāk, ja pa autobāni nebrauktu uz 140, bet gan uz 100. Bet varbūt arī nē. Jauks vienas dienas ceļojums, kopumā :).

10 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
brauceeja, 02.07.2008. 11:53:55 (ip:81.198.83.91)
Komentāra reitings: -0.049

taads ziimulis!

NIkY, 10.07.2008. 11:51:28 (ip:78.84.185.60)
Komentāra reitings: 0

Robežpunkti uz robežas uz ES valstīm ir slēgti, kopš pievienojāmies šengenas zonai, līdz ar to tajos vairs nekā nav. Tie nedarbojas (arī naudas maiņas punkti un tml. ir ciet), tas jāņem vērā izbraucot no valsts.
Esmu dzirdējusi, ka GPS rāda īsāko ceļu, kaut vai tas sanāk pa grants ceļu vai kādu nomaļāku ceļu.

...bet vispār - iesaku vairāk apceļot pasauli, tas paplašina pieredzi, ne tikai par autiņiem!;)

deni2s, 10.07.2008. 18:46:29
Komentāra reitings: 0

Ir jau gana apceļots, vnk šis raksts bija tapis oriģināli vairāk uz auto orientētam saitam, tāpēc vairāk šoreiz uzsvars uz autiņu.

rxx, 12.07.2008. 00:03:40

Maias punkti robežas tuvumā vienalga pastāv un pastāvēs, kamēr vien būs cilvēki, kas gribēs "mainīt uz robežas".

GPS nerāda neko, vienīgais ko tas dara, tas nosūta šābrīža koordinātas programmai, kas tad tās tālāk izmanto. Normālā programmā var izvēlēties gan īsāko, gan ātrāko ceļu, gan arī uzstādīt savus papildus nosacījumus.

Bet par ceļošanu ar auto runājot, nu jau kādu laiku letāk bieži vien sanāk kaut kur lidot ar lēto avikompāniju un galā paņemt nomā kādu mazu auto.

eemm, 13.07.2008. 21:50:26
Komentāra reitings: -0.566

Diezgan rupji Skaistkalni sajaukt ar Saulkalni... :p

deni2s, 14.07.2008. 08:59:06
Komentāra reitings: 0.902

Atvainojos Skaistkalnes iedzīvotājiem!

dzēsts lietotājs, 14.07.2008. 11:27:54
Komentāra reitings: -1.468

nene, GPS ir absolūti derīga lieta, pati nesen braucu ģimenes ceļojumā no Latvijas uz Vāciju ar mašīnu un navigācijas aparātiņš ļoti, ļoti noderēja, it īpaši, ja ir jābrauc caur tādu valsti kā Polija ;/

rxx, 16.07.2008. 10:13:32
Komentāra reitings: -2.899

Pret Poliju pretenzijas?

duda, 04.09.2008. 15:13:24 (ip:195.114.63.23)

Polija - luksaforu zeme.

scotty55, 29.04.2013. 12:16:51

Pats arī nesen devos ceļojumā uz Viļnu un jāsaka neko daudz negaidīju, bet beigās biju patīkami pārsteigsts pat to, ka Viļņa ir tik daudz lielisku vietu, ko apskatīt, itkā dzīvojam kaimiņos, bet tik maz zinam, tpc ja kādam interese, šeit var iegādāties dāvanu karti ceļojumam ar autobusu. http://www.fromme.lv/celojums+uz+vilnu

Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.

atpakaļ uz rakstu sarakstu

Reklāma
Datuve.lv tehnoloģiju jaunumu portāls
Padalies priekā
Hola, volia saber el seu preu.

RobertSax

Недорого и качественно: Мебельный поролон с доставкой плотный поролон <a href=vinylko17.ru>vinylko17.ru</a> .

porolon_zxSr

Xin chào, tôi muốn biết giá của bạn.